סמוטריץ' נגד עמדת הממשלה בעתירת חאן אל אחמר

ישראל רובין No Comments on סמוטריץ' נגד עמדת הממשלה בעתירת חאן אל אחמר

שר האוצר סמוטריץ׳ בפניה למזכיר הממשלה: לעצור מידיית את הגשת תשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר. בן גביר גיבה: "החלטה מבישה וחמורה"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' פנה היום (ראשון) למזכיר הממשלה בדרישה לעצור במיידי את הגשת תגובת המדינה המבקשת למחוק את העתירה לפינוי חאן אל אחמר.

זאת, על רקע הדיווח לפיו המדינה תבקש היום מבג"ץ למחוק את העתירה, בנימוק כי מתנהלים מגעים למתווה מסוכם על פינוי המאחז, זאת למרות העובדה שעל פי גורמים, המגעים רחוקים ממיצוי, והצדדים אינם קרובים להסכמות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, גיבה את סמוטריץ': "אני תומך בדרישתו של חברי שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', שלא להגיש את תשובת המדינה לבג"צ ללא אישורו. הסכמים חייבים לכבד, ולפי ההסכם הקואליציוני תשובות המדינה לבג"ץ בנושאים המצויים תחת תחום אחריותו, טעונות אישורו של השר סמוטריץ'".

בן גביר הוסיף: "בנוסף, העברתי מסר ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו שאם הפרסומים על טיוטת התשובה נכונים, מדובר בהחלטה מבישה וחמורה. נבחרנו וקיבלנו מנדט כדי לממש מדיניות ימין, ומדיניות ימין פירושה משילות בראש ובראשונה. אסור להתקפל בחאן אל אחמר – וטוב עושה השר סמוטריץ' בכך שלא מאפשר מחטפים".



0 תגובות